تفاوت بین غذای سگ و گربه چیست؟

۱۴۰۰/۶/۲۱

تفاوت بین غذای گربه و غذای سگ چیست؟

تفاوت زیادی بین غذای سگ و غذای گربه وجود دارد ، زیرا تفاوت زیادی بین سگ و گربه به طور کلی وجود دارد و هر نوع تغذیه ای مستلزم آن است که از نظر سلامت مطلوب باشد.

هر دو همه چیز خوار هستند ، اما گربه ها گوشت خوار اجباری هستند یا به عنوان گوشتخواران "واقعی" شناخته می شوند ، به این معنی که آنها برای رشد باید گوشت بخورند.

گرچه گربه ها می توانند انواع غذاها از جمله سبزیجات و غلات را بخورند ، این غذاها اختیاری هستند اما گوشت در رژیم غذایی آنها ضروری است.

گربه ها فاقد آنزیم های خاص مورد نیاز برای استفاده بهینه از پروتئین های گیاهی مانند پروتئین های حیوانی هستند و برای تامین پروتئین و مواد مغذی مورد نیاز خود به گوشت و اندام حیوانات نیاز دارند.

سگ همه چیز خوار هستند و آنها برای تغذیه نیاز به خوردن گوشت دارند ، اما در صورت لزوم سگ ها می توانند در مواد گیاهی زنده بمانند.

بنابراین غذای ایده آل سگ باید بر اساس گوشت باشد ، نه گیاهی ، تا رشد کند ، بنابراین گربه ها و سگها بسیار شبیه هم هستند ، اما شباهت به آنجا ختم نمی شود زیرا هر گونه دارای مشخصات مغذی منحصر به فرد است.

ویتامین A

گربه ها باید ویتامین A در غذای خود داشته باشند ، زیرا بدن آنها توانایی ساخت آن را ندارد در حالی که سگها بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می کنند.

اگرچه ویتامین A اغلب به غذای گربه اضافه می شود ، اما در غذای سگ به همان میزان مورد نیاز نیست.

گربه ها برای داشتن پوست سالم ، مو ، ماهیچه ها و اعصاب باید ویتامین A در غذای خود باشند و کمبود آنها می تواند باعث اختلالات سلامتی شود.منابع ویتامین A کبد ، روغن جگر ماهی و زرده تخم مرغ است.

انجمن مقامات کنترل تغذیه آمریکا توصیه می کند که غذای گربه بالغ 9000 واحد ویتامین A در هر 2.2 پوند (1 کیلوگرم) غذا تأمین کند.

تائورین

تائورین یک اسید آمینه ضروری است که به طور طبیعی در گوشت و محصولات لبنی یافت می شود و گربه ها نمی توانند بدون آن زندگی کنند ، در پروتئین موجود در غذای گربه وجود دارد و همچنین به طور جداگانه اضافه می شود.

از طرف دیگر ، سگها می توانند تائورین خود را تا زمانی که غذای سگ در این ماده مغذی که برای گربه ها بسیار حیاتی است ، کم کنند ، و اگر شما قصد دارید غذای گربه خود را که حاوی غذای سگ است و فاقد سطح کافی تائورین است تغذیه کنید ، این ممکن است منجر شود. به گربه مبتلا به بیماری قلبی (کاردیوپاتی). کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک) و نابینایی.

اسید آراکیدونیک

سگها اسید آراشیدونیک خود را تولید می کنند ، یک اسید چرب ضروری در بدن خود که به غذای سگ اضافه نمی شود ، اما یک ماده مغذی اصلی به غذای گربه اضافه می شود.

سطح پروتئین

تفاوت زیادی بین غذای سگ و غذای گربه سطح پروتئین است. وقتی کیسه های غذای خشک تجاری را مقایسه می کنید ، معمولاً متوجه می شوید که سطح پروتئین روی برچسب غذای سگ کمتر از غذای گربه است.

در حالی که برخی از غذاهای سگ حاوی مقادیر زیادی پروتئین هستند ، بیشتر آنها درصد پروتئین مورد نیاز گربه ها را ندارند.

به عنوان مثال ، طبق استانداردهای AAFCO ، رژیم غذایی سگ باید شامل 18-22 پروتئین باشد ، در حالی که برای گربه ها 26-30 است.


cat-food-vs-dog-food
..