سگ ها چه رنگی میبینند؟

۱۳۹۹/۵/۱۵

سگ-اسباب-بازی-سگ-دید-سگ-ها-اسباب-بازی-قرمز-سگ


سگ ها می توانند رنگ های زیادی ببینند اما خیلی کمتر از رنگ هایی که انسان ها قادر به دیدن آن هستند.
به جای دیدن رنگ های رنگین کمان که شامل بنفش،آبی،سبزآبی،سبز،زرد،نارنجی و قرمز ، سگ ها این رنگ ها را آبی تیره ، آبی روشن، توسی ، زرد روشن ، زرد تیره (در حدود قهوه ای) و توسی خیلی تیره می بینند. به عبارت دیگر سگ ها رنگ های جهان را اساسا زرد، آبی و خاکستری می بینند. آن ها رنگ های سبز، زرد و نارنجی را مایل به زرد می بینند و آن ها رنگ های بنفش و آبی را ، آبی می بینند و هم چنین سبزآبی را توسی می بینند.
در عکس زیر می توانید ببینید که برای سگ ها و انسان ها طیف رنگ چگونه به نظر می رسد:


سگ-ها-طیف-رنگی-سگ-ها-رنگ-ها-را-می-بینند-سگ-دید-سگ


یکی از واقعیت های سرگرم کننده و جالب این هست که محبوب ترین رنگ برای اسباب بازی های سگ ها قرمز یا نارنجی شب رنگ است.با این حال دیدن رنگ قرمز برای سگ ها دشوار است و ممکن است برای آن ها به رنگ توسی مایل به قوه ای بسیار تیره یا شاید مشکی دیده شود. این به معنی است که این اسباب بازی قرمز برای شما قابل مشاهده است و ممکن است برای سگ شما دیدن آن دشوار باشد. این به این معنی است که هنگامی که برای سگتان اسباب بازی می اندازید و او از کنارش می گذارد به خاطر احمق بودن سگتان نیست!
این ممکن است تقصیر شما باشد که اسباب بازی ای که برای سگتان انتخاب کرده اید به رنگی است که دیدن و تشخیص دادن آن از چمن برای او دشوار است.

منبع: https://www.psychologytoday.com/blog/canine-corner/200810/can-dogs-see-colors

..