۷ داروی خانگی طبیعی برای خارش سگ ها

۱۴۰۰/۶/۱۸

خارش سگ ها نیاز به مراقبت های متفاوت و سریع دارند تا علائمی را که در پوست آنها خارش می یابد و باعث بیماری های جدی می شوند کنترل کنند و ممکن است نیاز به مداخله پزشکی داشته باشند ، اما برخی از داروهای خانگی وجود دارد که به مهار سریع این وضعیت کمک می کند.

برخی از علل شایع خارش در سگ ها شامل حساسیت های محیطی یا غذایی است که معمولاً باعث ایجاد ناراحتی در کف دست ، گوش و کشاله ران سگ می شود.

چه زمانی با خارش سگ ها با پزشک تماس بگیرید

خبر خوب این است که خارش گاه به گاه یا خفیف معمولاً نشانه شرایط جدی سلامتی نیست ، اما اگر سگ شما علائم دیگری مانند از دست دادن اشتها ، اضطراب ، خلق و خوی افسرده یا خارش آنقدر شدید باشد که باعث زخم شدن پوست او شود ، در اسرع وقت با دامپزشک خود صحبت کنید.

درمان علت اصلی خارش شدید مزمن برای جلوگیری از زخم های باز و عفونت های پوستی مهم است. بسته به علت ، دامپزشک شما ممکن است داروهای تجویزی یا بدون نسخه یا محصولات حمام دارویی را تجویز کند.

داروهای خانگی برای خارش سگ

اگر خارش سگ شما گاه به گاه یا متوسط ​​است ، بسیاری از روشهای ایمن و کاملا طبیعی برای درمان خارش گاه به گاه یا خفیف در خانه وجود دارد ، از جمله موارد زیر:

حمام با جو دوسر

این درمان قدیمی فقط یک افسانه نیست ، حمام جو دوسر می تواند خارش خطرناک سگ را با کاهش التهاب و از بین بردن آلرژن هایی که در خز به دام افتاده اند ، تسکین دهد.

چه بلغور جو دوسر بخرید و چه بلغور جو دوسر بدون قند را به صورت پودر درآورید ، خواص ضدالتهابی جو دوسر می تواند قرمزی ، تورم و خارش را از بین ببرد و پوست داغ و ناراحت کننده سگ شما را خنک کند.

سرکه سیب

مطمئناً سرکه سیب جزء خوشمزه ای در سس سالاد خانگی است ، اما آیا می دانستید که می توان از آن به عنوان یک داروی قوی ضد باکتری و ضد قارچ نیز استفاده کرد؟

به سادگی مخلوطی از ۵۰٪ سرکه سیب و ۵۰٪ آب را در یک بطری اسپری تمیز مخلوط کنید ، سپس محلول خارش سگ را با محلول اسپری کنید.

هشدار

سرکه سیب نباید روی پوست بدون مو یا زخم های باز استفاده شود ، می تواند برای سگ شما بسیار دردناک باشد و علائم را بدتر کند.

سایر داروهای سریع

روغن نارگیل

اگرچه در مورد روغن نارگیل و سلامت اختلاف نظر وجود دارد ، روغن نارگیل یخ زده می تواند ناراحتی های ناشی از اگزمای سگ ، آلرژی ، عفونت های پوستی و حتی گزش حشرات را هنگام ماساژ دادن روی پوست تسکین دهد.

سعی کنید روغن نارگیل با کیفیت بالا مانند "ارگانیک" ، "تصفیه نشده" یا "بکر" را پیدا کنید که برای حیوانات خانگی بهترین است.

بابونه و چای سبز را خیس کنید

بابونه و چای سبز بیشتر به دلیل اثرات تسکین دهنده و ضد التهابی در انسان شناخته شده اند ، اما برای سگ ها نیز مفید است. اگر سگ شما با لکه های پوستی و خارش دار مواجه است ، سعی کنید او را در حمام بابونه یا چای سبز خیس کنید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا نه تنها یک عامل شفابخش قوی است ، بلکه می تواند قرمزی را کاهش داده و گرمای ناخوشایند را از پوست دور کند. شما می توانید آلوئه ورا را مستقیماً روی نقاط آلوده سگ خود بمالید.

هشدار

اطمینان حاصل کنید که از ژل آلوئه ورا که حاوی الکل نیست استفاده کنید ، در غیر این صورت شما خطر سوزاندن پوست سگ خود و بدتر شدن علائم او را دارید.


Dog-Scratching

..