آیا سگ ها می توانند سبزیجات و ادویه بخورند؟

۱۴۰۰/۶/۲۰

سبزیجات و ادویه فقط برای انسان نیست ، سگهای ما می توانند از ادویه جات در رژیم غذایی خود استفاده کنند ، اما آیا سبزیجات و ادویه برای سگ ها خوب است ؟ این چیزی است که ما از طریق این مقاله می آموزیم.

سبزیجات و ادویه مواد غذایی ایمن و مفیدی برای سلامتی سگ های ما هستند ، اما نه همه انواع آن ، مواد بی خطر وجود دارد ، و ما لیست های مجاز و ممنوع را برای شما بررسی می کنیم.

دکتر بوگه ، دامپزشک چینی ، سبزیجات زیر را برای سگ توصیه می کند:

ریحان برای سگ:

از آنجا که ضد باکتری ، ضد سرطان است ، با رادیکال های آزاد مبارزه می کند ، از دیابت جلوگیری می کند ، از کبد محافظت می کند ، درد و التهاب را کاهش می دهد.

گشنیز برای سگ:

گشنیز یک ادویه مفید برای سگ است زیرا حالت تهوع را برطرف می کند ، با اسهال مبارزه می کند ، گاز روده را از بین می برد ، با انگل ها مبارزه می کند ، به سم زدایی بدن کمک می کند و جریان شیر را افزایش می دهد.

احتیاط: از دادن گشنیز به حیوانات باردار خودداری کنید ، زیرا ممکن است انقباضات رحمی را تحریک کند.

دارچین برای سگ:

خواص ضد التهابی ، ضد سرطانی ، تنظیم کننده قند خون ، مبارزه با رادیکال های آزاد ، محافظت در برابر بیماری های قلبی ، کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و پارکینسون.

شوید برای سگ:

ضد التهاب ، ضد میکروب ، ضد قارچ ، ضد باکتری ، هضم را بهبود می بخشد ، قند خون را پایین می آورد ، قاعدگی را تنظیم می کند ، اسهال را تسکین می دهد

هشدار: از دادن شوید به سگهای باردار خودداری کنید ، زیرا ممکن است قاعدگی را تحریک کرده و باعث سقط جنین شود.

زنجبیل برای سگ:

ضدالتهاب ، حالت تهوع را تسکین می دهد ، به تقویت عملکرد شناختی کمک می کند ، به تنظیم سطح قند خون کمک می کند ، ممکن است از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری کند ، درد ناشی از پوکی استخوان را کاهش می دهد.

نعنا برای سگ:

اسپاسم روده بزرگ را از بین می برد ، علائم سندرم روده تحریک پذیر را بهبود می بخشد ، گاز روده را کاهش می دهد ، سوء هاضمه را تسکین می دهد ، ناراحتی معده را تسکین می دهد ، اسهال را درمان می کند.

زردچوبه برای سگ:

ضد سرطان ، ضد التهاب ، با رادیکال های آزاد مبارزه می کند ، به بهبود روده کمک می کند ، عملکرد مغز را بهبود می بخشد ، علائم آرتریت را کاهش می دهد

سبزیجاتی که برای سگ مفید نیستند:

دکتر پوگ توصیه می کند از ادویه جات زیر خودداری کنید:

سیر (خشک یا خرد شده):

پزشک می گوید: "دادن سیر تازه به سگ ها بی خطر و مفید است ، اما سیر خشک شده یا خرد شده به دلیل افزایش غلظت و قدرت آن خطرناک است.

پودر پیاز:

ترکیب موجود در پیاز ، می تواند باعث کم خونی همولیتیک در سگ شود ، وضعیتی که در آن گلبول های قرمز از بین می روند.

جوز هندی:

جوز هندی حاوی میریستیسین است که برای سگ ها سمی است و می تواند علائم مختلفی از گیجی تا تشنج ایجاد کند.


dog-food
..